Wydawać by się mogło, że powrót linii tramwajowej 45 do Zgierza, jest dużo bardziej prawdopodobny, niż ponowne uruchomienie linii 46 do Ozorkowa. W październiku 2018 roku władze Zgierza poinformowały o otrzymaniu 9 milionów dotacji na remont torowiska i sieci trakcyjnej. Plan zakładał całkowitą modernizację odcinka od granicy Łodzi na zgierski Kurak. Cała inwestycja miała pochłonąć około 13 milionów złotych.

W połowie 2019 roku ogłoszono przetarg, z terminem składania ofert wyznaczonym na 19 września. W wyniku postępowania złożono dwie oferty: Konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy oraz MPK-Łódź zaproponowało wykonanie prac za 21,515 mln złotych, a firma KZN Rail zaproponowała realizację inwestycji za 23,862 mln złotych. Spora różnica w zaproponowanych kwotach stawia realizację inwestycji pod znakiem zapytania.

Jeśli chodzi o kwestię linii tramwajowej do Ozorkowa, to po za deklaracjami poparcia polityków, składanymi przy okazji trwającej kampanii wyborczej do Parlamentu, nie dzieje się nic.

Kategorie: News

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close